Over Djurvärlden
Djurvärlden is gevestigd in Stockholm. Als je contact met ons wilt opnemen, stuur ons dan een e-mail met je zaak en je contactgegevens. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.
Je bestelling plaatsen
Zodra je je bestelling hebt afgerond, wordt er een orderbevestiging naar je e-mailadres gestuurd. De bevestiging bevat alle gegevens over de producten, de prijs, het factuuradres en het afleveradres. Als er fouten in de orderbevestiging staan, neem dan onmiddellijk per e-mail contact met ons op. Als u helemaal geen orderbevestiging hebt ontvangen, betekent dit dat u een verkeerd e-mailadres hebt opgegeven en dat u direct contact met ons moet opnemen.
Levertijden
Onze normale levertijden zijn 8-15 werkdagen. LET OP! Bestellingen die in het weekend worden geplaatst, worden op zijn vroegst de maandag erna verzonden. Als de levering vertraging oploopt (zonder dat wij je op de hoogte hebben gesteld van een langere levertijd), moet je per e-mail contact met ons opnemen.
Prijzen
Klanten worden gefactureerd zonder BTW volgens hoofdstuk 5. ML - Alle prijzen in de winkel zijn vermeld in SEK en alle prijzen zijn exclusief BTW. Klarna's kassa kan prijzen inclusief BTW vermelden, maar als klant wordt u exclusief BTW gefactureerd. Prijswijzigingen door prijswijzigingen van leveranciers, drukfouten in de prijslijst en fouten in prijzen door onjuiste informatie voorbehouden. Er zullen geen extra kosten worden toegevoegd.
Recht op annulering
Bij de aankoop van goederen op de website heeft u als klant een herroepingsrecht van 30 dagen dat geldt vanaf het moment dat u een besteld product heeft ontvangen.
5.1 Wanneer u gebruik maakt van uw annuleringsrecht:
U moet ons laten weten dat u uw bestelling annuleert. Uw bericht moet duidelijk uw naam, adres, e-mailadres, bestelnummer en de te retourneren goederen vermelden. U moet de producten onmiddellijk en uiterlijk binnen 30 dagen na het annuleringsbericht aan ons retourneren. U bent verantwoordelijk voor de retourzending, bezorging en staat van de producten bij retourzending, de producten moeten daarom goed verpakt en in de originele verpakking worden verzonden. Wij behouden ons het recht voor om bij gebruikte of beschadigde producten een bedrag dat overeenkomt met de waardevermindering ten opzichte van de oorspronkelijke waarde van de goederen in mindering te brengen op het restitutiebedrag.
5.2 Het herroepingsrecht is niet van toepassing op:
Producten die om gezondheids- of hygiënische redenen zijn verzegeld en waarbij het zegel door u is verbroken. producten die het karakter hebben van een verzegelde geluids- of beeldopname en waarvan de verzegeling door u is verbroken op maat gemaakte producten, die speciaal voor u op maat zijn gemaakt of een duidelijk persoonlijk tintje hebben volgens uw wensen diensten die zijn voltooid en waarbij u er uitdrukkelijk mee hebt ingestemd dat de dienst wordt gestart zonder herroepingsrecht goederen die snel kunnen bederven, zoals voedsel losse nummers van kranten of tijdschriften.
Voor meer informatie over het wettelijke herroepingsrecht, zie hier.
Klachten en claims
We inspecteren alle producten voordat ze naar u worden verzonden. Als het product bij aankomst echter beschadigd of verkeerd verzonden is, verbinden wij ons ertoe de fout gratis te herstellen in overeenstemming met de huidige wetgeving inzake consumentenbescherming. Je moet altijd contact met ons opnemen voor toestemming voordat je een defect product terugstuurt. De klacht moet onmiddellijk na ontdekking van het defect worden verzonden.
6.1 Hoe dient u een klacht in?
Eventuele fouten en defecten moeten altijd per e-mail aan ons worden gemeld, met vermelding van uw naam, adres, e-mailadres, ordernummer en een beschrijving van de fout. Als we de fout niet kunnen herstellen of geen vergelijkbaar product kunnen leveren, betalen we je het defecte product terug in overeenstemming met de geldende wetgeving inzake consumentenbescherming. Wij betalen de retourzending voor geautoriseerde claims. We behouden ons het recht voor om een klacht te weigeren als blijkt dat het product niet defect is in overeenstemming met de geldende wetgeving inzake consumentenbescherming. Bij klachten volgen we de richtlijnen van de Algemene Klachtencommissie, zie arn.se.
Beperking van aansprakelijkheid
Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor indirecte schade die kan voortvloeien uit het product.
We aanvaarden geen aansprakelijkheid voor vertragingen/defecten die het gevolg zijn van omstandigheden waarop het bedrijf geen invloed heeft (overmacht). Deze omstandigheden zijn bijvoorbeeld arbeidsconflicten, brand, oorlog, overheidsbesluiten, verminderde of niet-levering door leveranciers. Verder wordt er geen verantwoordelijkheid genomen voor wijzigingen aan producten/producteigenschappen die zijn gewijzigd door de desbetreffende leverancier en andere factoren waarop wij geen invloed hebben.
Productinformatie
Wij behouden ons het recht voor op eventuele drukfouten op deze website en de uiteindelijke verkoop van producten. We garanderen niet dat de afbeeldingen de exacte weergave van de producten zijn, aangezien er een zeker kleurverschil kan optreden afhankelijk van de monitor, fotokwaliteit en resolutie. We doen altijd ons best om de producten zo nauwkeurig mogelijk weer te geven.
Informatie over cookies
Volgens de Wet elektronische informatie moeten bezoekers van een website worden geïnformeerd over het gebruik van cookies voor privacydoeleinden. De informatie in de cookie kan worden gebruikt om het surfgedrag van een gebruiker te volgen. Een cookie is een klein tekstbestand dat de website die u bezoekt, vraagt om op uw computer te worden opgeslagen om toegang te krijgen tot verschillende functies. U kunt uw browser zo instellen dat cookies automatisch worden geweigerd. Meer informatie is te vinden op de website van de Zweedse Post en Telecommunicatie Autoriteit.
Persoonlijke informatie
Door bij ons te winkelen, accepteer je ons gegevensbeschermingsbeleid en onze verwerking van je persoonlijke gegevens. We geven om je privacy en verzamelen niet meer informatie dan nodig is om je bestelling te verwerken. We verkopen of geven je gegevens nooit door aan derden zonder wettelijke basis.
Wij zijn verantwoordelijk voor de verwerking van persoonlijke gegevens die u als klant aan ons hebt verstrekt. Uw persoonlijke gegevens worden door ons verwerkt om uw bestelling te verwerken en in gevallen waarin u hebt verzocht om nieuwsbrieven of promotionele aanbiedingen - om marketing aan te passen aan uw individuele behoeften.
De informatie hieronder is een samenvatting van hoe wij je gegevens opslaan en verwerken in overeenstemming met de General Data Protection Regulation (GDPR).
10.1 Wat zijn persoonlijke gegevens?
Persoonsgegevens zijn alle gegevens die direct of indirect kunnen worden toegeschreven aan een natuurlijke persoon.
10.2 Welke gegevens slaan wij op?
Om je bestelling te kunnen verwerken en vragen met betrekking tot je bestelling te kunnen beantwoorden (klantenservice), slaan we je voor- en achternaam, adres, telefoonnummer, e-mailadres, IP-adres en aankoopgeschiedenis op. Uw gegevens worden opgeslagen zolang wij een wettelijke basis hebben om uw gegevens te verwerken, bijvoorbeeld om de overeenkomst tussen ons na te komen of om te voldoen aan een wettelijke verplichting op grond van bijvoorbeeld de boekhoudwet.
10.3 Wettelijke basis
In verband met een aankoop worden uw persoonsgegevens verwerkt om de overeenkomst met u na te komen.
Marketing, campagnes en soortgelijke mailings vinden plaats na toestemming van u.
10.4 Welke gegevens worden gedeeld en met welk doel?
10.4.1 Betalingsprovider
Bij het doen van een aankoop wordt informatie gedeeld met onze betalingsprovider. Wat wordt opgeslagen is voornaam, achternaam, adres, e-mailadres en telefoonnummer. Als u kiest voor betaling op factuur, slaat de betalingsprovider ook uw persoonlijke identificatienummer op. Deze informatie wordt opgeslagen om de aankoop uit te voeren en de partijen te beschermen tegen fraude.
De betalingsproviders (betalingsdiensten) die wij gebruiken zijn: Visa, Mastercard, Maestro, Amex, Klarna, Apple Pay, Swish en Google Pay.
10.4.2 Verzendbedrijven
Om je bestellingen te kunnen leveren en onze overeenkomst te kunnen nakomen, moeten we specifieke informatie delen met het verzendbedrijf. Wat wordt gedeeld met het verzendbedrijf zijn voornaam, achternaam en adresgegevens voor levering. Het e-mailadres en/of mobiele telefoonnummer kan ook worden gedeeld met het verzendbedrijf voor kennisgeving.
De rederijen waar wij mee werken zijn: Postnord, DHL, Bussgods en andere lokale rederijen.
10.4.3 Nieuwsbrieven
Als je ervoor hebt gekozen om je in te schrijven voor onze nieuwsbrief, worden je voornaam, achternaam en e-mailadres gedeeld met onze nieuwsbriefprovider. Dit is om je op de hoogte te kunnen houden van informatie en aanbiedingen voor marketingdoeleinden.
Wij gebruiken Shopify voor het versturen van nieuwsbrieven.
10.5 Recht op toegang
U hebt het recht om uittreksels te ontvangen van alle informatie die wij over u bewaren. Uittreksels worden elektronisch geleverd in een leesbaar formaat.
10.6 Recht op rectificatie
U hebt het recht om ons te vragen onjuiste informatie bij te werken of informatie die onvolledig is aan te vullen.
10.7 Recht om vergeten te worden
U kunt te allen tijde vragen om verwijdering van uw gegevens. Er zijn enkele uitzonderingen op het recht op wissen, bijvoorbeeld als de gegevens bewaard moeten worden omdat we aan een wettelijke verplichting moeten voldoen (bijvoorbeeld in het kader van de boekhoudwet).
10.8 Verantwoordelijk voor gegevensbescherming
Wij zijn verantwoordelijk voor de opslag en verwerking van persoonsgegevens in de online shop en zorgen ervoor dat de regels worden nageleefd.
10.9 Hoe wij uw persoonlijke gegevens beschermen
We gebruiken industriestandaarden zoals SSL/TLS en one-way hash algoritmes om gevoelige informatie zoals persoonsgegevens en wachtwoorden veilig op te slaan, te verwerken en te communiceren. We gebruiken het Shopify-platform.
Wijzigingen in de Algemene voorwaarden
We behouden ons het recht voor om te allen tijde wijzigingen aan te brengen in de Voorwaarden. Wijzigingen aan de Voorwaarden worden online gepubliceerd op de Website. De gewijzigde voorwaarden worden geacht geaccepteerd te zijn in verband met bestellingen of bezoeken aan de website.
Geschil en rechtskeuze
In het geval dat een geschil niet in overleg met de klantenservice van het bedrijf en de klant kan worden opgelost, kunt u zich als klant wenden tot de Nationale Raad voor consumentengeschillen, zie arn.se. Voor inwoners van een ander EU-land dan Zweden kunnen klachten online worden ingediend via het platform voor bemiddeling in geschillen van de Europese Commissie, zie http://ec.europa.eu/consumers/odr. In het geval van een geschil volgen wij de beslissing van de ARN of een gelijkwaardige geschillenbeslechtingsinstantie.
Organisationsnummer: 559474-4525